17 می، به عنوان روز قداست خانواده و احترام به والدین، در سال 2014 به ابتکار کاتولیکوس-پاتریارک گرجستان ایلیای دوم نامگذاری شده است. ایشان خانواده را اساس بشریت و دولت می داند.

خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۳۰۵۲۲-۰۸:۳۱

17 می، به عنوان روز قداست خانواده و احترام به والدین، در سال 2014 به ابتکار کاتولیکوس-پاتریارک گرجستان ایلیای دوم نامگذاری  شده است.  ایشان خانواده را اساس بشریت و دولت می داند.

از سال 2024 روز  ۱۷ می تعطیل رسمی اعلام شد. روز قداست خانواده پس از سال 2013 در گرجستان ایجاد شد، از زمانی که مخالفان جامعه دگرجنسی تظاهراتی را علیه همجنس‌گرا هراسی سرکوب کردند و در اثر این اقدامات 30 نفر مجروح شدند. از سال ۲۰۱۴ روز قداست خانواده در گرجستان به طور متوالی و در مقیاس وسیع جشن گرفته می شود.

روز قداست خانواده با راهپیمایی در تمامی شهرهای گرجستان جشن گرفته می شود. در تفلیس، ساعت 12، روحانیون به همراه  مردم  در کلیسای جامع گیورگی مقدس کاشوِتی تجمع همراه با روحانیون دیگر، مراسم دعا را انجام دادند.

ایلیا دوم کاتولیکوس-پاتریارک کل گرجستان، اسقف اعظم متسختا-تفلیس و مطران بیچوینتا و تسخوم-آبخازیا، در سخنان خود اظهار داشتند:  "گرجستان سهم مریم مقدس می باشد. ما خداوند را به خاطر رحمت واسعه اش سپاسگزاریم ... خداوند به مریم مقدس امانت داد تا حامی گرجستان باشد. ای مریم مقدس، گرجستان را حفاظت کن! گرجستان دوستت دارم".

روحانیون و شرکت کنندگان که در خیابان روستاولی، در نزد کلیسای کاشوتی گرد آمده بودند، با راهپیمای خود به سمت کلیسای جامع سامِبا (تثلیث مقدس) رفتند و در این مکان بخش پایانی جشن، مراسم نماز شکر اقامه شد.

نمایندگان دولت از جمله ایراکلی کوباخیدزه نخست وزیر گرجستان، شالوا پاپواشویلی رئیس پارلمان و کاخا کالادزه شهردار پایتخت در این راهپیمایی شرکت داشتند.

خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۳۰۵۲۲-۰۸:۳۱

منبع:

https://www.interpressnews.ge/ka/article/799846-ojaxis-sicmindis-dgestan-dakavshirebit-tbilissa-da-regionebshi-msvleloba-gaimarteba/.

https://1tv.ge/video/ojakhis-siwmindis-dghe-10/

https://sputnik-georgia.com/20240517/ojaxis-simwmindisa-da-msoblebis-pativiscemis-drestan-dakavsirebit-msvleloba-mimdinareobs-287967690.html

https://imedinews.ge/ge/sazogadoeba/338491/ojakhis-sitsmindis-dge--imedis-kviris-reportaji

کد خبر 20617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =